İran Dışişleri Bakanı Bekayi, Avrupa Ülkelerini Eleştirdi

İran Dışişleri Bakanı, Tahran’daki Dışişleri Bakanlığı binasında düzenlediği basın toplantısında ülkesinin dış politika gündemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bekayi, İngiltere, Fransa ve Almanya’nın, nükleer anlaşmada yer verilen “snapback (tetik mekanizması)” olarak adlandırılan maddeyi işletme tehdidini değerlendirirken, Avrupalı tarafları sert bir dille eleştirdi. Avrupalı Tarafların Taahhütlerini Yerine Getirmediklerini İfade Etti Bekayi, basın toplantısında Avrupa ülkelerini nükleer…

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
İran Dışişleri Bakanı Bekayi, Avrupa Ülkelerini Eleştirdi

İran Dışişleri Bakanı, Tahran’daki Dışişleri Bakanlığı binasında düzenlediği basın toplantısında ülkesinin dış politika gündemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bekayi, İngiltere, Fransa ve Almanya’nın, nükleer anlaşmada yer verilen “snapback (tetik mekanizması)” olarak adlandırılan maddeyi işletme tehdidini değerlendirirken, Avrupalı tarafları sert bir dille eleştirdi.

Avrupalı Tarafların Taahhütlerini Yerine Getirmediklerini İfade Etti

Bekayi, basın toplantısında Avrupa ülkelerini nükleer anlaşmadaki taahhütlerini yerine getirmediği için eleştirerek, “Eğer Avrupalı taraflar taahhütlerini yerine getirmiş olsalardı, bu tür durumlarla karşılaşmazdık ve İran da anlaşmadaki yükümlülüklerini azaltma hakkını kullanmazdı.” şeklinde konuştu. Ayrıca, İran’ın anlaşmanın üyesi olarak kaldığını ve yükümlülüklerindeki azalmaların ABD ve diğer tarafların ihlallerine karşı bir yanıt olduğunu belirtti.

İran-ABD Nükleer Müzakereleri İçin Belirsizlik Devam Ediyor

Öte yandan, İranlı Sözcü, ABD ile nükleer müzakerelerin ne zaman yeniden başlayacağı konusunda henüz bir zaman veya yer belirlenmediğini açıkladı. Bekayi, Almanya ve Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı’nı (UAEA) nükleer silahların yayılmasını önleme yükümlülüklerinde çifte standart uygulamakla suçladı ve İsrail’in askeri saldırılarını desteklemekle eleştirdi.

İsrail’in Sivillere Yönelik Saldırılarına Tepki

Basın toplantısına katılan İran Kızılay Başkanı Pir Hüseyin Kolivend de İsrail’in sivillere yönelik saldırılarına sert tepki gösterdi. Kolivend, saldırılarda hayatını kaybeden sivillerin fotoğraflarını göstererek, “En büyük zarar sivillere verildi. Şehitler arasında 126 kadın ve 41 çocuk var ve bunların hiçbiri asker değil.” ifadelerini kullandı.

İran Kızılay Başkanı, Cenevre Sözleşmeleri’nin ihlal edildiğini belirterek, saldırılarda Kızılay çalışanlarının da hedef alındığını ve ambulansların saldırıya uğradığını dile getirdi. Bu durumun dört Cenevre Sözleşmesi’ne aykırı olduğunu vurgulayan Kolivend, hiç kimsenin sağlık ekiplerine ve sivillere saldırma hakkı olmadığını söyledi.

Benzer Haberler
İran Devrim Muhafızları Ordusu: ABD’nin saldırısına seçtiğimiz zaman ve yerde karşılık vereceğiz
İran Devrim Muhafızları Ordusu: ABD’nin saldırısına seçtiğimiz zaman ve yerde karşılık vereceğiz
Fransa “tarihinin en sıcak gecesini” yaşadı
Fransa “tarihinin en sıcak gecesini” yaşadı
Japonya’da 6,9 büyüklüğünde deprem
Japonya’da 6,9 büyüklüğünde deprem
ABD, İran’ın bir sonraki Dünya Kupası maçı için ülkeye erken girişine izin verecek
ABD, İran’ın bir sonraki Dünya Kupası maçı için ülkeye erken girişine izin verecek
İşgalci İsrail’in Gazze Şeridi’ndeki saldırılarında can kaybı, 73 bin 35’e yükseldi
İşgalci İsrail’in Gazze Şeridi’ndeki saldırılarında can kaybı, 73 bin 35’e yükseldi
İran heyeti ABD ile görüşmelerin yapıldığı alandan ayrıldı
İran heyeti ABD ile görüşmelerin yapıldığı alandan ayrıldı
Salihli Güncel Haberleri - Haberin Doğru Adresi
Copyright © 2025 Tüm hakları SALİHLİ HABER 'de saklıdır.